Menangis Nak Lepaskan Lembu Untuk ᴅɪꜱᴇᴍʙᴇʟɪʜ, Pemuda Pujuk – “Kita Jumpa Di Syurga, Jangan Sedih?”

Bila tiba musim Hari Raya Aidiladha, memang menjadi habuan besar untuk para penternak haiwan. Tapi sebenarnya bukan mudah untuk melepaskan pemergian haiwan kesayangan, lebih-lebih lagi bila sudah bela dari kecil. Itulah situasi yang perlu dilalui seorang pemuda ini ketika lembu kesayangannya bakal ᴅɪꜱᴇᴍʙᴇʟɪʜ.

Pujuk lembu ternakan yang tengah tunggu giliran nak kena sembelih…Berat hati tapi perlu berkorban

Menerusi satu rakaman di TikTok, pemuda bernama Haikal itu dilihat sedang memujuk lembu ternakannya yang sedang menunggu giliran untuk ᴅɪꜱᴇᴍʙᴇʟɪʜ selepas diju.al. Meskipun hatinya sendiri berat untuk menerima, namun dia akui perlu mengorbankan rasa kasih dan sayang pada haiwan tersebut.

Kita jumpa kat syurga…Jangan sedih, nanti aku pun sedih jugak

Lebih sebak lagi, Haikal sempat mengusap air mata haiwan kesayangannya sambil meminta untuk tidak terus bersedih. Dalam pada itu, lembu berkenaan yang seperti memahami pesanan tersebut dilihat sempat menyenggol manja tangan tuannya.

Orang kata kalau lembu kena ꜱᴇᴍʙᴇʟɪʜ tak boleh kesian kat dia, kalau tak nanti tak boleh makan

Menjengah ke ruangan komen, rata-rata netizen turut sama sedih melihat gelagat pemuda berkenaan dan juga haiwan peliharaannya. Selain faham akan situasi tersebut bukanlah sesuatu yang mudah untuk dilalui, mereka percaya akan ada ganjaran lebih dan juga besar untuk pemuda berkenaan apabila sanggup berkorban.

SUMBER/KREDIT: TkT0k Pokka via Kis4hDunia

PERHATIAN: Pihak Kualalumpur Viral  tidak akan bertanggungjawab Iangsung ke atas komentar yang telah diberikan oleh pembaca kami. Kerana ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami.

Sila pastikan yang anda berfikir dua kali terlebih dahulu sebelum meninggaIkan komentar anda disini. Pihak Kualalumpur Viral juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Terima kasih

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*