PenjagaTandas Nalk Angln, Tak Puas Hatl Pasang Khemah T4kBayar? “Aku Iudah muka h4ng!”

Kes penlpuan dalam urusan jual beli kini semakin membimbangkan. Manakan tidak, ada sahaja yang hendak diputar belit demi mendapatkan sejumlah wang.

Sama juga dengan kisah yang tular baru-baru ini dimana seorang lelaki hendak meIudah muka pengunjung yang berkunjung di sebuah tempat peranginan mendapat perhatian ramai.

Menerusi video yang tular, dikatakan dua lelaki berte.ngkar berhubung penggunaan pemasangan khemah di Gazebo yang disediakan di kawasan perkelahan Tanjung Asam, Bayan Lepas, Pulau Pinang.

Menurut sumber sorang pengguna Faceb00k yang menggunakan nama samaran, Panglima Taji berkata, sejak dari kecil lagi dia dan keluarganya datang beriadah di kawasan itu dan tidak pernah dikenakan sebarang ba.yaran sehinggalah pada hari kejadian mereka didatangi lelaki yang mendkwa dirinya menjaga kawasan tersebut.

“Hari ini terjadi perten.gkaran mulut dengan mangk0k hayun ini. Kita dari kecik sampai sekarang dok mai mandi kat Tanjung Asam ni, dok berkhemah kat sini.”

“Sekarang dia suruh kita pasang khemah di tempat lain. Nak pasang khemah kat situ (tempat dalam video) bawah gazebo tu kena ba.yar RM50. Harey betul. Kata dia, situ dah ada orang booking.”

“Dia kata dia dok ba.yar RM30K kat PJS dan majlis. Gazebo ini pun dia habiskan du.it RM9,000 kata dia buat. Macam kita ni orang luar, dia nak kenclng (tlpu),” katanya.

Bukan itu sahaja, malah lelaki yang meminta ba.yaran itu juga merupakan penjaga tandas awam sahaja danapa yang lebih menyakltkan h4ti adalah dia turut mengambil kesempatan menggenakan ba.yaran RM10 terhadap mana-mana individu atau pihak yang mahu bernlaga di kawasan tersebut.

Hal ini bukan sahaja menimbulkan kekecohan dalam kalangan netlzen malah mendapat perhatian daripada Ahli Dewan Undangan Negeri N38 Bayan Lepas, Azrul Mahathir Aziz dimana dia berasa kesal dengan apa yang berlku dan menyifatkan perkara seperti ini tidak patut terjadi.

“Saya tegaskan di sini bahawa kawasan berkenaan adalah milik rizab kerajaan dan boleh digunakan oleh orang awam tidak kira siapa mereka yang hadir untuk menggunakan ruang pantai ataupun gazebo yang disediakan oleh JPS DBD.”

“Buat masa ini tiada pihak yang diberikan kuasa untuk mengenakan apa-apa ba.yaran seperti ‘harta persendirian’ atau pihak yang diberikan kuasa tata kelola kawasan perkelahan tersebut,” katanya.

Sumber/Kredit: yoy.my

PERHATIAN: Pihak Kualalumpur Viral  tidak akan bertanggungjawab Iangsung ke atas komentar yang telah diberikan oleh pembaca kami. Kerana ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami.

Sila pastikan yang anda berfikir dua kali terlebih dahulu sebelum meninggaIkan komentar anda disini. Pihak Kualalumpur Viral juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Terima kasih

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut:

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*