PM MuhyiddinYassin Singgah Rumah Bagi DagingK0rban, Reaksi Adik Ini Buat Ramai Terkejutt

Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin hari ini menunaikan solat sunat Aidiladha di Masjid Negara di sini bersama 300 jemaah.

Ketibaan Perdana Menteri yang berjubah putih pada 8.16 pagi bersama isteri Puan Sri Noorainee Abd Rahman, disambut Menteri di Jabatan Perdana Menteri (Hal Ehwal Agama), Datuk Seri Dr Zulkifli Mohamad Al-Bakri serta Imam Besar Masjid Negara, Ehsan Mohd Hosni.

Muhyiddin dan jemaah kemudiannya bertakbir raya sebelum menunaikan solat sunat Aidiladha yang dilaksanakan dengan mematuhi prosedur o.perasi standard (SOP) yang ditetapkan dan diimamkan oleh Ehsan.

Sementara itu, Ehsan ketika menyampaikan khutbah Aidiladha bertajuk ā€˜C.abaran dan Peng.orbananā€™ berkata Allah SWT menganugerahkan pelbagai kenikmatan kepada negara termasuk menyambut Aidiladha pada hari ini walaupun p.andemik C0VID 19 masih belum reda.

ā€œTetaplah bersyukur dan memuji Allah SWT kerana semua yang berlaku di atas muka bumi ini hanya Allah yang maha mengetahui.

ā€œPada tahun ini kita masih menyambut Aidiladha dalam suasana yang menc abar dan kawalan pergerakan yang masih lagi diteruskan berikutan bilangan kes harian yang masih tinggi dan tidak menentu. Jagalah diri dan kes.ihatan,ā€ katanya.

Beliau berkata walau apa pun yang berlaku, Aidiladha tidak boleh kehilangan makna dan inti patinya.

Khutbah itu turut mengingatkan pemimpin supaya menumpukan sepenuh usaha dan tindakan dalam mengekang penularan w.abak C0VID 19.

ā€œHentikan perc.akaran yang sia-sia dan bersimpatilah terhadap rakyat,ā€ katanya.

Ehsan juga menyeru jemaah supaya bersama-sama bermunajat kepada Allah SWT bagi memohon pertolongan supaya w.abak dan musibah yang sedang m.elanda negara, diangkat.

Sejurus selesai khutbah Aidiladha, Perdana Menteri meninggalkan pekarangan masjid jam 9.05 pagi dengan diiringi Zulkifli.

Perdana Menteri Singgah Agih Daging

Reaksi Orang Ramai

Tapi bgus dia kenal wlaupon dia xtaw nak panggil pangkat apa kt depan. Nak sbut pakcik mcm x kena. Tapi dgr cara bercakap beradab budaknya. Terbaik adik.

Selamba jer ko muhyiddin yassin kan PM kita tu yer, dikkā€¦alaahaiiā€¦ takpa lahā€¦ janji kenalā€¦. tima kasih, PM, sebab turun melawatā€¦ moga cepat C0vid hilangā€¦ aamiin.

Dia tkejut campur teruja tu bila pm datang rmahā€¦untung kor dik dia mai rmahā€¦dapat daging k.orban lagiā€¦dapat juga kor jumpa bdepan ngan diaā€¦simpan knangan ni utk anak nanti.

Yang penting mask pakai dik kat rumah pun.. bagus kau. Ni beli sikmak pun bergado tanak pakai mask.

Budak ni serba s.alahā€¦ Nk panggil doktor atau peguam atau uncleā€¦. Serabut jugak kepala budak ni buat keputusan dlm masa terdekatā€¦. Lastā€¦buat keputusanā€¦ Ekot macam mana ayah panggil PMā€¦.. Muhyiddin yassin jer lakā€¦ Bapak borek anak rintik.

SUMBER/KREDIT: BHonline via OnlineMalaya

PERHATIAN:Ā PihakĀ Kualalumpur ViralĀ Ā tidak akan bertanggungjawab Iangsung ke atas komentar yang telah diberikan oleh pembaca kami. Kerana ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami.

Sila pastikan yang anda berfikir dua kali terlebih dahulu sebelum meninggaIkan komentar anda disini. PihakĀ Kualalumpur ViralĀ juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Terima kasih

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*