Hanya Pilih ᴅᴀʀᴀʜ Golongan Hafiz AlQuran, Netizen lnd0nesia Kecam Ustaz Yusuf Mansur

Gara-gara memuat naik satu kenyataan tentang rasa syukur kerana mendapat seorang Hafiz al-Quran sebagai penderma ᴅᴀʀᴀʜ, pendakwah Indonesia, Ustaz Yusof Mansur teruk menerima kritikan netizen.

Kenyataan yang dimuat naik di platform TikTok itu telah menyebabkan dia ditud0h sebagai seorang yang s0mb0ng dan memilih.

@yusufmansurofficialSemua karena izin Allah, berkat keagungan dan kebesaranNya.♬ suara asli – Yusuf Mansur

Difahamkan, Ustaz Yusuf Mansur dimasukkan ke hospital selepas paras hem0gIobin dalam ᴅᴀʀᴀʜ nya rendah lalu terpaksa menjalani pemindahan ᴅᴀʀᴀʜ.

Menurut posting tersebut, Ustaz Yusuf Mansur menulis seramai 10 orang hafiz yang sudah dipilih untuk mendermakan ᴅᴀʀᴀʜ kepadanya dan individu yang terpilih adalah Syekih Baleid yang merupakan seorang penderma ᴅᴀʀᴀʜ dari  Maghribi.

Video yang dimuat naik itu memaparkan dirinya yang sedang terbaring serta memaklumkan tentang kesihatan dirinya.

“Dengan izin Allah S.W.T., hem0gIobin saya masih ada lima. Sangat rendah namun masih hidup.

“Saya dibantu rakan-rakan dan pasukan doktor yang luar biasa. Barisan penderma ᴅᴀʀᴀʜ juga yang soleh-soleh, alhamdulillah ada 10 orang dan yang terbaik akan dipilih.

“Di sinilah saya melihat kebesaran Allah S.W.T. Saya tahu saya banyak d0sa,  namun Allah memberikan saya kesempatan untuk mendapatkan ᴅᴀʀᴀʜ daripada orang-orang terbaik di Bumi, dengan izin-Nya,” tulis ustaz Yusuf Mansur.

Kenapa penderma ᴅᴀʀᴀʜ pun memilih?

Sehubungan itu, rata-rata warganet mempersoalkan akan ᴅᴀʀᴀʜ yang dia terima dengan ᴅᴀʀᴀʜ mereka yang lain selain turut meluahkan rasa kecewa akan tindakan pendakwah tersebut.

SUMBER/KREDIT: Kosmo, TIkTok

PERHATIAN: Pihak Kualalumpur Viral  tidak akan bertanggungjawab Iangsung ke atas komentar yang telah diberikan oleh pembaca kami. Kerana ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami.

Sila pastikan yang anda berfikir dua kali terlebih dahulu sebelum meninggaIkan komentar anda disini. Pihak Kualalumpur Viral juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Terima kasih

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*