Siap tuding jari marah pelanggan? netizen tegur staf jaga kaunter harap kawal emosi

Memang tak dinafikan, bahawa petugas yang ditempatkan menjaga kaunter pertanyaan sememangnya mencabar.

Mana tidaknya, mereka perlu berdepan dengan ratusan pelanggan dengan bermacam ragam yang datang dengan pelbagai perangai berbeza hampir setiap hari tahu tak!

Video staf mengamuk di kaunter tular

Walau bagaimanapun, itu tidak bermakna staf boleh bertindak sesuka hati seperti mengamuk atau memarahi pelanggan seperti yang dilakukan oleh lelaki ini.

Menerusi video yang dimuat naik @mynewshub, memaparkan detik kekecohan yang berlaku di kaunter Majlis Bandaraya Shah Alam (MBSA) membabitkan seorang stafnya dengan pelanggan.

Pertelingkahan berjaya dileraikan

Gara-gara gagal mengawal emosinya, staf lelaki itu lantas bangun dan meminta pelanggan duduk dengan nada suaranya yang agak tinggi.

Malah, konflik makin memuncak selepas staf berkenaan keluar dari ruangnya dan menghampiri lelaki berbangsa Cina itu, mujur berjaya dihalang oleh seorang wanita di situ.

Antara Komen Komen Netizen

“Jangan terlalu emosi”

Meskipun puncaa kejadian masih belum dikenal pasti, namun warganet menitip pesan secara terbuka, terutamanya kepada kakitangan yang bertugas di bahagian kaunter hadapan agar lebih mengawal emosi.

“Jaga kaunter memang mencabar”

“Benda boleh selesai cara baik”

Menurut mereka, walau sesukar apapun situasi ketika itu, sepatutnya mereka perlu lebih bertenang agar situasi kekal terkawal selain akui bahawa bertugas di bahagian itu sememangnya sangat mencabar emosi.

Sumber/Kredit: Twitter @mynewshub via redaksi

PERHATIAN: Pihak Kualalumpur Viral  tidak akan bertanggungjawab Iangsung ke atas komentar yang telah diberikan oleh pembaca kami. Kerana ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami.

Sila pastikan yang anda berfikir dua kali terlebih dahulu sebelum meninggaIkan komentar anda disini. Pihak Kualalumpur Viral juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Terima kasih

1 Trackback / Pingback

  1. Siap tuding jari marah pelanggan? netizen tegur staf jaga kaunter harap dapat kawal emosi - Jawatan kosong 2022

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*