Simpati Wanita Tak Mampu Bayar RM60 Untuk Ubat Anak, Petugas Farmasi Bantu Bayarkan

Kehidupan setiap orang adalah berbeza. Tak semua orang mempunyai jalan hidup yang sama terutamanya dari segi kewangan.

Disebabkan ini, kita perlulah mempunyai toIeransi sesama manusia supaya dapat mengh0rmati individu yang kurang bernasib baik.

Tak mampu bayar k0s perubatan anak

Baru-baru ini, seorang gadis lebih dikenali sebagai Maidatul telah berk0ngsi kisah mengenai ibu yang tidak mampu membayar k0s perubatan anaknya dimana mengvndang seb4k ramai.

Menerusi ciapan yang ditulis sendiri di Twitter @anne_nma, kejadian tersebut berlaku pada 22 Jun yang lalu di sebuah klinik bertempat di Kuala Terengganu.

Sewaktu itu Maidatul sedang menemani ayahnya mendapatkan r4watan. Dia kemudian terdengar perbualan petugas farmasi dengan seorang wanita yang tidak dapat membuat sebarang pembayaran selepas kad yang ingin digunakan tidak terima.

“Takpe la. Saya takda duit. Saya tak nak ubat..”

Petugas farmasi bantu b4yarkan bil

Petugas farmasi yang terkejvt dengan situasi itu segera memanggil wanita itu kerana dia sedang bergeg4s keluar bersama suami dan b4yinya.

Keseluruhan bil perubatan b4yinya kemudian dibayar oleh petugas farmasi dan wanita itu tak henti-henti mengucapkan terima kasih.

Selepas kejadian itu, Maidatul ingin membantu membuat pembayaran tetapi dit0lak kerana semuanya telah dilunaskan.

Kisah yang mervntun jiwa ini telah mendapat perhatian ntizen. Rata-rata meluahkan rasa sed1h dan berd0a agar rezeki petugas farmasi itu diperluaskan.

Ingatkan cerita ser4m

Tak dapat bayang rasa sed1h

“Sem0ga dimurahkan rezeki”

Dua-dua pun hero

SUMBER/KREDIT : Twitter, BK via petuadanresepiibonda

PERHATIAN: Pihak Kualalumpur Viral  tidak akan bertanggungjawab Iangsung ke atas komentar yang telah diberikan oleh pembaca kami. Kerana ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami.

Sila pastikan yang anda berfikir dua kali terlebih dahulu sebelum meninggaIkan komentar anda disini. Pihak Kualalumpur Viral juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Terima kasih

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*