“Sombongnya..Tak Macam Ebit Lew” – Agamawan Ini Di Selar, S0mbong Beri Bantuan Tetapi Menjatuhkan Maruah Penerima

Tular satu video seorang agamawan yang dilihat memberi ‘ ceramah’ sebelum memberi bantuan kepada golongan yang memerlukan.

Apa yang dipertikaikan adalah cara individu tersebut yang menilai penerima bantuan  dengan mengatakan ‘tidak solat’ dengan hanya melihat susuk mereka.

Penceramah di Youtube Ustaz Syihabudin Ahmad mengkritik tindakan agamawan tersebut yang seolah memandang rendah penerima bantuan tersebut malah lebih di lihat memalukan mereka dengan soalan-soalan mengenai agama.

Agamawan tersebut di lihat memperlekehkan penerima bantuan dengan menyatakan mereka tidak solat serta memalukan penerima bantuan dengan soalan-soalan yang menjatuhkan maruah mereka.

Tidak lebih dari itu Agamawan itu juga membanggakan diri dengan menyatakan anaknya sorang tahfiz dan ada yang pernah mengerjakan haji sehingga 2 kali

Rata-rata netizen tidak berpuas hati dan membandingkan sikap lembut ustaz Ebit Lew dalam menyampaikan dakwah kepada golongan yang susah.

SUMBER/KREDIT : yovtube ustaz Syihabudin

PERHATIAN: Pihak Kualalumpur Viral  tidak akan bertanggungjawab Iangsung ke atas komentar yang telah diberikan oleh pembaca kami. Kerana ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami.

Sila pastikan yang anda berfikir dua kali terlebih dahulu sebelum meninggaIkan komentar anda disini. Pihak Kualalumpur Viral juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Terima kasih

1 Trackback / Pingback

  1. [Video] Tindakan Agamawan ini dikritik, beri bantuan tetapi menjatuhkan maruah penerima

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*