D0uble Stndard Sebab Artis? Staf KKM Dedah Kenapa Shuib Dapat Kebumlkan Sarah

Sudah 2 hari berlalu, rasa sedlh masih menyelubungi Malaysia ekoran berita pemergian penyanyi terkenal, Siti Sarah Raisuddin akibat wa’bak Covld-19. Sampaikan ke luar negara, kisah pilu itu terus menjadi perhatian media termasuklah segala amal kebajikan Allahyarhamah yang kian terbongkar satu persatu.

Anak sedar kini ibu sudah tiada

Semalam, Shuib juga berkongsikan rakaman meruntun ji’wa saat dia terpaksa berterus-terang kepada 3 anaknya tentang keadaan sebenar Siti Sarah. Cukup pendek sahaja penjelasannya, namun mereka semua lantas menangis seolah-olah memahami seorang wanita bernama ibu tidak lagi kembali mewarnai hidup. Mahu atau tidak, keluarga kecil ini terus tabah mengharungi kehidupan mendatang.

Shiub dapat buat semua tu bukan sebab dia artis

Dalam pada itu, ada juga suara-suara sumbang mula mempertikaikan mengapa Shuib diberi kebenaran menguruskan penge’bumian Sarah hinggalah proses memasukkan dalam li’ang la’had. Bukankan SOP selama ini, ahli keluarga tidak dibenarkan menyentuh ja’sad yang sudah dijngkiti Covld-19? Pun begitu, seorang staf KKM ini ada jawapannya.

Jangan mudah percaya cakap orang

Jelas saudara Mat Yoe, semua itu tiada kaitan dengan dkwaan¬†do’uble standard¬†ataupun status Shuib yang merupakan seoang artis. Sebaliknya proses menguruskan adalah bergantung pada budi bicara pegawai yang menguruskan kema’tian terbabit. Asalkan anda memenuhi syarat ditetapkan, perkara itu bukanlah satu mas’alah.

SUMBER/KREDIT: Facebook Mat Yoe  via kisahdunia

PERHATIAN: Pihak Kualalumpur Viral  tidak akan bertanggungjawab Iangsung ke atas komentar yang telah diberikan oleh pembaca kami. Kerana ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami.

Sila pastikan yang anda berfikir dua kali terlebih dahulu sebelum meninggaIkan komentar anda disini. Pihak Kualalumpur Viral juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Terima kasih

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*