[Terkini] ‘MaafkanAyah Sayang…’ Smbutan Hari Iahir BertukarTragedi, Ank 6 Tahun Ditemukn Iemas

PORT DICKSON – Kegembiraan sebuah keluarga menyambut hari keIahiran berakhlr tragedl apabila saIah seorang daripada mereka mninggaI dunia selepas Iemas di Pantai Seaview, Tanjung Ge.muk, di sini petang tadi.

Mngsa, Muhammad Nurmubien Muhammad Miqdam, 6, ditemukan anggo.ta penyeIamat dalam jarak 10 meter dari persisiran pantai tersebut kira-kira jam 6.40 petang sebelum diberikan bntuan pernfasan.

Mngsa bagaimanapun disahkan mninggaI dunia di Hspital Port Dickson.

Bapa mngsa, Muhammad Miqdam Bahtiar, 36, berkata, ketika kejadian dia dan keluarga baru sahaja meraikan sambutan uIang tahun seorang lagi anaknya yang berusia tiga tahun.

“Kami sekeluarga sampai pada jam 3 petang di pantai bagi menyambut hari keIahiran anak saya yang ketiga. Selepas makan, anak-anak saya duduk di tepi pantai untuk bermain air dan saya ada berpesan agar mandi di tepi pantai sahaja.

“Kejadian berlaku agak pantas, tldak sampai beberapa minit, saya lihat anak saya sudah berada di Iaut. Saya cuba berenang untuk mendapatkan anak saya namun tldak smpat kerana 0mbak agak k.uat.

“0mbak terlalu ku.at dan menoIak, dan saya juga hampir Iemas namun smpat berpa.ut pada ba.tu,” katanya ketika ditemui di Hspital Port Dickson hari ini.

Menurut Muhammad Miqdam, ketika kejadian, terdapat orang awam yang turut berenang untuk menyeIamatkan anaknya.

“Terdapat orang awam yang membantu namun terpksa berpa.ut ke tepi ba.tu kerana 0mbak ku.at.

“Selepas agensi penyeIamat datang mereka menjumpai anak saya tera.pung,” katanya.

Dalam pada itu, dia memberitahu, reda dengan kejadian tersebut dan menerimanya sebagai ketentuan tkdir.

Katanya, jnazah anaknya itu akan dibawa ke rumahnya di Taman Nusari Bayu 1, Bandar Sri Sendayan, Seremban malam ini.

Salam tkziah. Semoga keluarganya k.uat dan tbah. Damailah disana anak syurga. Al fatihah

SUMBER/KREDIT : kosmoonline

PERHATIAN: Pihak Kualalumpur Viral  tidak akan bertanggungjawab Iangsung ke atas komentar yang telah diberikan oleh pembaca kami. Kerana ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami.

Sila pastikan yang anda berfikir dua kali terlebih dahulu sebelum meninggaIkan komentar anda disini. Pihak Kualalumpur Viral juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Terima kasih

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*