Viral Rakaman Abam Grabfood ‘Mengamuk’, Tak Puas Hati Kena Hon Sebab Lnggar Lampu Merah?

Walaupun pihak penghantar makanan perlu menghantar tempahan pelanggan secepat yang mungkin, itu bukan satu ‘lampu hijau’ untuk mereka melnggar undng-undng jalan raya sesuka hati.

Terbaharu, tular satu rak4man video seorang penghantar makanan ‘meng4muk’ di tengah-tengah jalan setelah dihon oleh pengguna jalan raya yang lain akib4t lelaki tersebut melnggar lampu merah secara melulu di hadapan Hotel Impiana KLCC.

Rkaman video terbabit telah mengundang kec4man netizen yang mar4h dengan tindakan penghantar makanan tersebut yang cuba menjadi s4mseng jalanan setelah melnggar undang-undang jalan raya.

Ada yang menyatakan mereka sudah banyak kali berhadapan dengan situasi bah4ya seperti ini yang boleh menyebabkan kemaIangan di antara penghantar makanan dan pengguna jalan raya yang lain.

Difahamkan si per4kam video tidak mengendahkan ‘pr0v0kasi’ yang dibuat oleh penghantar makanan tersebut dan meneruskan perjalanan ke B4lai P0lis Jalan Tun Razak untuk membuat laporan.

Setiba b4lai p0lis berkenaan, si per4kam telah diugut oleh lelaki itu untuk membu4ng rak4man video tersebut tetapi ugvtan tersebut tidak diperdulikannya dan terus membuat laporan p0lis.

Ini bukanlah pertama kali kess seperti ini berl4ku. Semoga para penghantar makanan lebih berh4ti-h4ti dan mengikut undang-undang jalan raya walaupun mereka perlu cepat tiba ke destinasi yang dituju.

SUMBER/KREDIT: vt via budgetnewz

PERHATIAN: Pihak Kualalumpur Viral  tidak akan bertanggungjawab Iangsung ke atas komentar yang telah diberikan oleh pembaca kami. Kerana ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami.

Sila pastikan yang anda berfikir dua kali terlebih dahulu sebelum meninggaIkan komentar anda disini. Pihak Kualalumpur Viral juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Terima kasih

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*