Viral Pelajar Uni Sawan 3Pagi & ᴀᴊᴀʟ Sebab Kurang Tidur, Stress Kejar Deadline Assignment

Hanya kerana tidak perlu kembali ke universiti masing-masing dan terlihat menjalankan pembelajaran di rumah sahaja, ramai pihak beranggapan sistem ODL adalah mudah tanpa menyedari tahap tekanan dihadapi pelajar. Tidak cukup dengan fasiliti terbatas, bagi yang duduk di kawasan luar bandar pula sering bergelut dengan masalah capaian internet perlahan.

Bangun tidur sempat kejut kawan…Tiba-tiba dia muntah & sawan

Terbaru pula, berita kematian pelajar dari sebuah universiti awam berlokasi di Kedah telah mengejutkan ramai. Menerusi seorang petugas kesihatan, Allahyarham dikatakan mengadu pening kepala namun tidak mengambil serius tentang kondisi terbabit. Namun tiba-tiba pada jam 3 pagi, mahasiswa berkenaan menghadapi sawan sebelum disahkan berlaku ʙʟᴇᴇᴅɪɴɢ di bahagian ᴏᴛᴀᴋnya.

Tidak cukup tidur akibat mengejar tarikh hantar assignment

Difahamkan juga, sebelum ini Allahyarhamah berada dalam keadaan sihat sahaja. Namun akibat rushing mengejar tarikh penghantaran assignment, dia mengalami tekanan melampau ditambah pula dengan masalah tidak cukup tidur.

ODL ni mencabar & tak semua orang kuat

Kejadian menyayat hati itu bagaimanapun memberikan kesedaran kepada pelajar terhadap kadar stress harian yang selalu dianggap benda biasa. Malahan ini juga membuktikan bahawa online learning adalah sangat mencabar fizikal dan psikologi.

Sumber : Twitter Asy via kisahduni4

PERHATIAN: Pihak Kualalumpur Viral  tidak akan bertanggungjawab Iangsung ke atas komentar yang telah diberikan oleh pembaca kami. Kerana ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami.

Sila pastikan yang anda berfikir dua kali terlebih dahulu sebelum meninggaIkan komentar anda disini. Pihak Kualalumpur Viral juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Terima kasih

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*