Akhirnya Wawa Wahid Enterpise Ditahan Polis, Tapi Apa Yang Polis R4mpas Buat Ramai Terkejutt

KOTA KINABALU: Wanita yang tular dalam rakaman ᴍᴇɴɢᴜɢᴜᴛ anggota polis di sekatan jalan raya (SJR) di Jalan Kepayan, di sini, pada 17 Jun lalu direman selama dua hari bagi membantu siasatan lanjut.

Wanita berusia 34 tahun itu ditahan di rumahnya di sebuah kondominium di Jalan Lintas, di sini, jam 11.20 tengah hari semalam.

Ketua Polis Daerah Kota Kinabalu, Asisten Komisioner Mohd Zaidi Abdullah berkata, ketika ditahan, polis ᴍᴇʀᴀᴍᴘᴀꜱ pakaian yang dipakai wanita itu dalam kejadian berkenaan bersama telefon bimbit, kad pendaftaran kereta dan kunci kenderaan.

Katanya, polis turut mengambil tiga telefon pintar milik anggota polis yang bertugas bagi membantu siasatan lanjut.

“Pakaian yang dirampas itu bagi mengenal pasti ia adalah pakaian yang dipakai oleh wanita itu dalam kejadian yang dirakam dalam video.

“Ketika insiden itu, polis mengeluarkan ꜱᴀᴍᴀɴ terhadap wanita terbabit atas ᴋᴇꜱᴀʟᴀʜᴀɴ tamat tempoh cukai jalan dan insurans kenderaan.

“Bagaimanapun berlaku kekecohan sehingga wanita terbabit mengeluarkan kenyataan ᴜɢᴜᴛᴀɴ,” katanya pada sidang media di pejabatnya, hari ini.

Mohd Zaidi berkata, pihaknya turut mengambil keterangan daripada seorang pegawai dan tujuh anggota serta anggota Jabatan Sukarelawan Malaysia (Rela) untuk membantu si.asatan lanjut.

Katanya, si.asatan dijalankan mengikut ꜱᴇᴋꜱʏᴇɴ 506 Kanun ᴋᴇꜱᴇᴋꜱᴀᴀɴ dan hasil siasatan lengkap akan diserahkan ke Timbalan ᴘᴇɴᴅᴀᴋᴡᴀ Raya untuk tindakan selanjutnya.

“Si.asatan sudah meliputi 80 peratus dan wanita itu juga memberikan kerjasama yang amat baik sejak ditahan,” katanya.

MOHD Zaidi menunjukkan antara barangan yang ᴅɪʀᴀᴍᴘᴀꜱ untuk membantu siasatan lanjut.

Rakaman yang viral sebelum ini

PERHATIAN: Pihak Kualalumpur Viral  tidak akan bertanggungjawab Iangsung ke atas komentar yang telah diberikan oleh pembaca kami. Kerana ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami.

Sila pastikan yang anda berfikir dua kali terlebih dahulu sebelum meninggaIkan komentar anda disini. Pihak Kualalumpur Viral juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Terima kasih

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*