Viral Rakaman Wanita Panik Naik LRT, Tren Laju Bergerak Tapi Pintu Masih Terbuka!

Menaiki pengangkutan awam seperti LRT, MRT dan KTM sememangnya satu inisiatif yang bagus untuk mengelak daripada kesesakan jalan raya.

Selain itu, risiko kemalangan juga agak kecil berbanding berebut-rebut dijalan raya dengan pelbagai kenderaan lebih-lebih lagi ketika waktu puncak.

Walaupun pengangkutan awam seperti itu menghadirkan risiko kemalangan yang sedikit, faktor keselamatan penumpang juga harus dijaga.

LRT tak tutup pintu

Hal ini berikutan tular di media sosial apabila seorang pengguna LRT dikenali sebagai perksofbeingsxf memuat naik video pintu LRT tidak ditutup namun trenĀ sudahpun bergerak laju.

Nampak wajah panik

Hal ini pastinya mencetuskan rasa panik yang tidak terhingga kerana LRT berkenaan bergerak diatas bangunan dan boleh mengundang risiko kecederaan buat penumpang.

Mujur penumpang tidak ramai di dalam tren dan pengguna tersebut juga berjaya merakam situasi panik berkenaan.

Cuba bayang kalau ada budak2 main lari2

Nampak bahaya tu

Ada yang rasa macamĀ sceneĀ dalam filem

Rapid KL dah respon di Twitter

SUMBER/KREDIT: TwtterĀ perksofbeingsxf, ohmymedia

PERHATIAN:Ā PihakĀ Kualalumpur ViralĀ Ā tidak akan bertanggungjawab Iangsung ke atas komentar yang telah diberikan oleh pembaca kami. Kerana ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami.

Sila pastikan yang anda berfikir dua kali terlebih dahulu sebelum meninggaIkan komentar anda disini. PihakĀ Kualalumpur ViralĀ juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Terima kasih

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*