Viral Keluarga Muka Unik Kerana Genetik, Tapi Sedih Ramai ꜱᴘᴀᴍ Emoji Katak Masa ‘Live’

Hanya kerana merasakan diri terlalu sempurna, sesetengah manusia terkadang kehilangan sikap bertimbang rasa hingga kerap melakukan ʙᴏᴅʏ ꜱʜᴀᴍɪɴɢ pada orang lain. Walhal, kekurangan yang dimiliki seseorang tidak wajar dijadikan sebagai ‘tiket’ untuk melemparkan ᴇᴊᴇᴋᴀɴ. Baik secara bersemuka atau alam maya sekalipun, hati dan perasaan insan lain wajar diambil kira.

Keluarga Manurung viral miliki wajah unik kerana Sindrom Treachers Collins

Di TikTok, seorang pengguna bernama Surya Manurung menjadi tular kerana dia dan adik beradik lain mempunyai wajah yang unik. Kelainan yang jelas terlihat di bahagian kelopak mata, tulang pipi serta telinga itu difahamkan mempunyai perkaitan dengan genetik abnormal Sindrom Treachers Collins. Namun seronoknya, kehidupan bahagia mereka sekeluarga sering membuatkan ramai tumpang gembira.

@suryamanurun9

#fyp tiktok kan di rakit seru juga ya

♬ DJ jang ganggu viral tiktok – Ⓜ️ 🅰️®🅿️ℹ️sHsnBsry_🔥

@suryamanurun9

#fyp terimah kasih buat semua followers tiktok sama YouTube hari ini 1 bulan ulang tahun YouTube Keluarga Manurung semoga makin sukses selalu amiin

♬ original sound – wangsee _ – wangsee _

@suryamanurun9

seorang abg dan adek akan tetap kompak selagi bisa menghargai 1 dengan yang lain.

♬ 1 2 3 4 – pacar kamu

@suryamanurun9

kekompakan kakak adik

♬ Dc sans – FIKARSANS_🇲🇨

Ikut bahagia tengok keluarga mereka…Kenapa ada orang sejahat tu?

Malangnya baru-baru ini ketika mereka melakukan live di YouTube, ruangan komen pula dibanjiri dengan unsur ʙᴏᴅʏ ꜱʜᴀᴍɪɴɢ. Dapat dilihat ramai menghantar komen emoji katak secara bertubi-tubi seolah-olah hendak menyamakannya dengan rupa keluarga Manurung.

@aishaandn

Please … support them 🥺

♬ dandelions – gabut woi

Jangan buat kekurangan orang as bahan lawak…Apa dapat hlna orang?

Hal berkenaan juga membuatkan netizen lain menjadi sebak dan marah dengan si kaki kecam. Mereka juga menyifatkan orang yang suka menghlna mungkin tidak sedar ada kifarah di masa depan.

SUMBER/KREDIT : TlkT0k Surya Manurungaishaandn & Portal Haibunda via KIS4HDUNI4

PERHATIAN: Pihak Kualalumpur Viral  tidak akan bertanggungjawab Iangsung ke atas komentar yang telah diberikan oleh pembaca kami. Kerana ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami.

Sila pastikan yang anda berfikir dua kali terlebih dahulu sebelum meninggaIkan komentar anda disini. Pihak Kualalumpur Viral juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Terima kasih

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*