Viral Rakaman Saat Abam Bomba Sedang Padam ApiKeb4karan Tiba Tiba KenaPukul

Saban hari, tugas serta peranan Jabatan Bomba dan Pnyelamat Malaysia (JBPM) dilihat semakin meluas serta menc.abar yang memerlukan anggotanya sentiasa bersiap sedia untuk menempuh apa jua h.alangan yang mendatang.

T.ugas anggota bomba dan pe.nyelamat bukan sesuatu yang boleh dipandang ringan.

Seorang anggota bomba mengalami kcderaan selepas dia dis.erang seorang lelaki dalam kejadian di Kampung Belipat, Jalan Punang di Lawas, Sarawak pada Sabtu.

Video disediakan di akhir artikel

Dalam in.siden tersebut, anggota terbabit yang sedang terl.ibat dalam kerja-kerja pemadaman keb4karan sebuah rumah setingkat ditumbok seorang lelaki dari arah belakang.

Seorang lagi lelaki pula bertndak mem4rahi pasukan bomba yang did4kwanya lewat tiba.

Susulan keja.dian, anggota bomba terba.bit yang cdera ringan telah membuat l.aporan polis pada Sabtu.

Timbalan Pengarah Bomba dan Penyelamat Sarawak, Tiong Ling Hii yang mengesahkan kej.adian berkata pihaknya akan mengeluarkan kenyataan berhubung ins.iden hari ini.

Terdahulu, pasukan Bomba dan Penyelamat Lawas menerima panggilan kec.emasan berhubung keb.akaran itu pada jam 3.18 petang.

Sebuah jentera dengan kekuatan tujuh anggota kemudian bergegas ke lokasi yang terletak enam kilometer dari balai.

Ketika bomba tiba, kata Ling Hii, sebahagian besar rumah yang berstruktur tidak kekal itu sudah m.usnah.

Kerja-kerja f.ire break kemudian dilakukan selain t.eknik r.eceo untuk mengelakkan api m.erebak.

Empat sekeluarga yang menyewa rumah terbabit sempat menye.lamatkan diri. P.unca keja.dian dan jumlah ker.ugian sedang dis.iasat.

Sumber: Astro via onlinemalaya

PERHATIAN: Pihak Kualalumpur Viral  tidak akan bertanggungjawab Iangsung ke atas komentar yang telah diberikan oleh pembaca kami. Kerana ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami.

Sila pastikan yang anda berfikir dua kali terlebih dahulu sebelum meninggaIkan komentar anda disini. Pihak Kualalumpur Viral juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Terima kasih

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*