TuIar Rkaman Seorang lbu Cuba SeIamatkan Ank 0KU Dia Dari ‘ᴅɪᴄᴜʟɪᴋ’. Rupa-Rupanya Ini Yang Terjadi Sebenarnya

Tndakan seorang wrga emas berusia 80 tahun membenarkan seorang remaja prmpuan orng kelainan upaya (0KU) menumpang knderaannya telah disalah ertikan apabila dia didkwa cuba ᴍᴇɴᴄᴜʟɪᴋ gadls tersebut, hari ini.

Terdahulu, video berdurasi 26 saat tular di laman s0sial memaparkan seorang wanlta yang mengaku ibu kepada rmaja tersebut bersama orang awam cuba menghalang kreta yang dipandu wrga emas itu termasuk ᴍᴇɴʏᴇʀᴀɴɢɴʏᴀ kerana didkwa cuba ᴍᴇɴᴄᴜʟɪᴋ dan ᴍᴇʟᴀʀɪᴋᴀɴ rmaja tersebut.

Ketua Polis Daerah Gombak, Asisten Komisioner Zainal Mohamed Mohamed berkata, berdasarkan slasatan, peng4du (ibu mng.sa) yang berumur 54 tahun bersama anknya (mng.sa) yang berusia 16 tahun telah pergi ke sebuah warung di hadapan sebuah bank di Bandar Country Homes untuk membe.li sarapan sekitar pukul 9 pagi.

Menurut beliau, daripada si.asatan yang dijalnkan, pihak p0lis mengesahkan tiada ᴇʟᴇᴍᴇɴ ᴄᴜʟɪᴋ atau ᴍᴇʟᴀʀɪᴋᴀɴ dengan cara yang saIah sepertimana yang dituIarkan.

Jelasnya, si.asatan juga mendapati ketika mang.sa bersama pengaadu di gerai tempat untuk membe.li sarapan, mng.sa telah berjlan seorang diri tanpa pengetahuan peng4du dan telah menahan kenderaan yang dipandu wrga emas itu.

VIDEO:

“Sebaik selesai membe.li sarapan, peng4du menyedari anaknya telah tiada dan peniaga yang berada di kawasan berhampiran memaklumkan anaknya itu telah ᴍᴇɴɢɪᴋᴜᴛ seorang lelaki dengan menaiki sebuah kereta jenis Perodua Viva berwarna kelabu.

“Hasil si.asatan awal mendapati seorang kenalan peng4du telah memuat naik vdeo kejadian yang berlaku ke beberapa kumpulan aplikasi WhatsApp sehingga knderaan yang membawa anaknya berjya ditemui orang awam di Saujana Rawang sekitar pukul 12.30 tengah hari, pada hari yang sama.

“Bagaimanapun, pengadu mendapati anaknya dalam keadaan selamat dan tiada sebarang kecederaan,” ujarnya dalam satu kenyataan hari ini.

“Wrga emas yang menaiki knderaan tanpa penumpang lain itu brhenti dan membenarkan mng.sa menaiki kenderaannya dengan beranggapan remaja tersebut meminta pertolo.ngan.

“Bagaimanapun, warga emas berkenaan tidak pasti arah tuju hendak membawa mng.sa kerana mng.sa tidak berkata apa-apa sehinggalah dit4han oleh beberapa buah knderaan dan orang awam di sekitar Saujana Rawang dan menud0hnya cuba ᴍᴇᴍʙᴀᴡᴀ ʟᴀʀɪ mng.sa,” ujarnya.

“Dalam kess ini, peng4du telah membuat penarikan laporan p0lis yang sebelum ini diklasifikasikan sebagai kess orang hllang,” katanya.

Sumber/Kredit : kosmo online/awattsyeikhh

PERHATIAN: Pihak Kualalumpur Viral  tidak akan bertanggungjawab Iangsung ke atas komentar yang telah diberikan oleh pembaca kami. Kerana ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami.

Sila pastikan yang anda berfikir dua kali terlebih dahulu sebelum meninggaIkan komentar anda disini. Pihak Kualalumpur Viral juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Terima kasih

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*