Vldeo ‘G4ngster’ asrama tunjukk lagak? beIasah seOrang pelajar tanpa beIas kaslhan

Tindakan beberapa remaja yang dipercayai pelajar asrama menu.mbuk dan menend4ng seorang pelajar lain secara beramai-ramai tular di media.sosial sehingga menerima kec4man orang ramai.

Menerusi beberapa video yang berdurasi 13 hingga 30 saat itu, seorang remaja dilihat menjadi mngsa bvli apabila dia diminta untuk berdiri tegak sebelum diten.dang di bahagian belakng badan serta ditu.mbuk beberapa kali di perut oleh beberapa remaja lain.

Menurut lelaki yang memuat naik video tersebut di akaun Facebooknya, Faez Hamzah, beliau menjelaskan terdapat beberapa remaja yang ingin menjadi gngster dan menunjuk taring sedangkan ibu bapa remaja terbabit menghantar mereka ke asrama untuk belajar hingga berjaya dalam pelajaran.

Difahamkan, Melalui satu tangkap layar yang dimuat naik di laman Twitter pula, dipercayai bahawa kejadian ini berlaku di salah sebuah maktab. Namun ia tidak dijelaskan secara terperinci nama penuh maktab tersebut.

“Hero-hero Malaya sudah tunjuk taring, mak bapa hantar pergi sekolah asrama belajar bagus-bagus untuk menjadi orang yang berjaya, tapi nak menjadi g4ngster masing-masing nak tunjuk g4ngster ye, cukup la banyak kes yang telah jadi sebelum-sebelum harap cepat-cepat la insaf,” ujarnya dengan meletak tanda pagar #kuasaviral di hantaran tersebut semalam.

Rata-rata pengguna laman Facebook berang terhadap tndakan semua remaja tersebut yang melakukan tndakan memb.uli secara beramai-ramai terhadap seorang pengguna serta meminta tndakan dari pihak Polis Diraja Malaysia (PDRM) dengan segera.

Menurut seorang pengguna bernama Atiqah Harun, dia berpendapat tndakan memb.uli semua remaja itu akan merugikan masa hadapan mereka di usia muda mereka dan akan dipandang serong oleh masyarakat.

“Elok dapat belajar bebas dapat balik kampung jumpa mak ayah,masa depan dah ada jalan depan sikit lagi, tapi dah masuk ke dalam (pnjara) nanti, dah tak merasa dah semua kebebasan tu dik, bila dah keluar pun orang akan pandang serong, keluarga kamu pun akan dihlna,” jelasnya.

Pengguna lain dengan nama Ramlah Yusuf berkata, dia amat geram melihat perbuatan lagak g4ngster semua remaja tersebut yang tidak berlaku pada zaman persekolahan di era tahun 70-an dahulu.

“Allahuakbar, apa nak jadi dengan budak-budak zaman sekarang, zaman sekolah 70-an dahulu tiada perangai buli sebegini, semoga Allah SWT lindungi anak-anak ini dan diberi kesedaran dengan apa yg dilakukan itu adalah satu kesalahan, kesian mak ayah hantar anak-anak ke sekolah suruh belajar bukan nya jadi g4ngster macam ini,” katanya.

Sementara itu, seorang pengguna lagi, Ija Eda meminta pihak polis melakukan tangkapan terhadap semua remaja yang memb.uli itu dengan kadar segera.

“Mohon kutip budak-budak ini pihak Polis Diraja Malaysia (PDRM),”

Selain itu, tular juga dua tangkapan skrin ‘Direct Message’ didkwa daripada salah seorang individu selepas seorang wanita Ekax_ memuat naik video tersebut di laman Twitter.

Berdasarkan mesej itu, individu terbabit merayu supaya wanita itu memadam video berkenaan bagi menjaga nama baik tempat belajarnya selain mendkwa pihak pengurusan akan mengambil tndakan.

Bagaimanapun, tidak dapat dipastikan bila dan lokasi kejadian terbabit berlaku yang telah mengundang kem4rahan netizen sekali gus meminta pihak berkuasa melakukan slasatan dengan segera.

Sumber/Kredit : Facebook Faez Hamzah , Twitter Ekax_

PERHATIAN: Pihak Kualalumpur Viral  tidak akan bertanggungjawab Iangsung ke atas komentar yang telah diberikan oleh pembaca kami. Kerana ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami.

Sila pastikan yang anda berfikir dua kali terlebih dahulu sebelum meninggaIkan komentar anda disini. Pihak Kualalumpur Viral juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Terima kasih

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut:

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*