‘Kami WargaNegara Dianak Tirikan…?’ – WargaAsing Dapat Vaksin Dulu, Ramai Luah Rasa Tak Puas Hati?

Ramai dalam kalangan rakyat negara ini terasa bagai dianaktirikan apabila melihat ribuan pekerja warga 5sing terlebih dahulu berpeluang mendapat sunt1kan vaksin, beberapa hari kebelakangan ini.

Ada juga dalam kalangan rakyat yang belum menerima sunt1kan v4ksin ‘cembvru’ apabila ada di antara golongan tersebut mendapat vaksin Pf1zer yang disifatkan sebagai vaksin kayangan.

“Patut kerajaan bagi warganegara semua dulu baru warga 4sing. Ataupun suruh mereka bayar. Ini tidak memang berses4klah kisahnya. Lepas itu dengar kata ramai dapat Pf1zer,” komen pemilik akaun bernama Farhaan Cynix.

“Warga 4sing dapat dulu vaksin, kami warga negara dian4ktirikan. Tunggu MySejahtera sampai sekarang belum dapat. Kess makin banyak,” komen Noraini pula.

“Terbaik saya daftar v4ksin bulan Februari sampai sekarang tak dapat. Warga 4sing ada yang isi borang 15 Julai, 30 Julai sudah dapat,” ujar Adrian Neb dalam nada kes4l.

“Warga 4sing penyumbang ekonomi negara. Kalau warga asing tiada mungkin kilang tidak beroperasi agaknya. Kasihan kita dianaktirikan. Sudah lama daftar tidak dipanggil lagi,” ujar Faridah Fatihah Asri

Rata-rata mereka turut meluahkan rasa tidak berpuas hati dengan sikap majikan terlibat yang seperti lepas tangan dan hanya mengharapkan kepada kerajaan semata-mata berhubung situasi tersebut.

Terdahulu, satu rakaman berdurasi 26 saat tular di laman sosial sejak semalam memaparkan ribuan warga 4sing berbaris panjang bagi memasuki Pusat Pemberian V4ksin (PPV) KLCC.

SUMBER/KREDIT: kosmoOnline via InfoMalaya

PERHATIAN: Pihak Kualalumpur Viral  tidak akan bertanggungjawab Iangsung ke atas komentar yang telah diberikan oleh pembaca kami. Kerana ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami.

Sila pastikan yang anda berfikir dua kali terlebih dahulu sebelum meninggaIkan komentar anda disini. Pihak Kualalumpur Viral juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Terima kasih

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*