‘Jangan jatuhkan standard kami orang Johor dengan guna ikan kembong (dalam resepi laksa Johor)’ – Wanita padam akaun FB selepas muat naik komen sakitkan hati netizen

Perkongsian resepi masakan di media sosial sepatutnya dimanfaatkan kerana ada yang sudi berkongsi resepi untuk membahagiakan perut masing-masing.

Tetapi ada pula individu memilih untuk memuat naik komen yang bukan-bukan dengan sengaja menyakitkan hati orang lain, lebih-lebih lagi apabila si polan membabitkan kenegerian.

Menurut sumber, pada awalnya seorang suri rumah berkongsi resepi cara membuat laksa Johor di sebuah Facebook Group perkongsian masakan. Ramai netizen yang memberikan komen positif dan tertarik dengan resepi Laksa Johor yang unik tersebut.

Namun, air yang tenang jangan disangkakan tiada buaya. Datang seorang wanita terus memuat naik komen berikut:

“Kalau tak ada ikan parang, guna ikan tenggiri. Jangan jatuhkan standard kami orang Johor dengan menggunakan ikan kembong atau selayang. Itu standard orang utara atau pantai timur”.

Kata-kata wanita berkenaan membuatkan netizen terkejut. Malah ramai yang bengang dengan kata-katanya di mana netizen mendakwa wanita itu seperti mengutuk masyarakat di pantai timur dan utara menggunakan ikan murah dalam resepi tersebut.

“Rata-rata bengang dengan akak tu, bukan geng laksa utara saja bengang, tapi geng laksa Terrenganu, geng laksa Kelantan, malah geng JDT sendiri pun bengang dengan akak itu.

“Cuma geng Laksa Sarawak jer tak masuk campur sangat sebab diorang malas nak kecoh pasal laksa,” kata sumber.

Semakan terkini mendapati, individu berkenaan telah menyahaktifkan akaun Facebooknya yang dipercayai mungkin terkesan dengan kecaman netizen.

Sumber/Kredit:thereportermy

PERHATIAN: Pihak Kualalumpur Viral  tidak akan bertanggungjawab Iangsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan yang anda berfikir dua kali terlebih dahulu sebelum meninggaIkan komen anda disini. Pihak Kualalumpur Viral juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Terima kasih

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*