Akhirnya, Mak Cik Yang Datang Surau Minta Perlahankan Bacaan Al Quran Tampil Bersuara. Dia Minta Sesuatu Dari Netlzen

Sebelum ini seorang individu telah tampil menceritakan k.ejadian sebenar berhubung video tular membabitkan seorang wanita yang datang ke surau did.akwa untuk meminta memperlahankan bunyi pembesar suara sewaktu azan Asar.

Menurut laman Facebook Penang Kini, d.akwaan tular kononnya wanita datang ke surau kawasan Tanjung kerana azan kuat adalah tidak benar.

“S.ilap info rasanya tuan-tuan, puan-puan. Video ini pun hanya diambil sekerat dan sebelah pihak sahaja…jaga-jaga jari jemari yang menaip penuh hendak minta ampun kalau jatuh f.itnah.

‚ÄúSaya berjiran dengan cikgu ini. Tahulah serba sedikit cerita ini. Perkara ini sudah lama. Cuma video ini baru dirakam,‚ÄĚ katanya.

Menurut perkongsian tersebut, bukannya azan yang diminta untuk diperlahankan tetapi wanita berkenaan yang merupakan pensyarah meminta supaya bacaan al-Quran sewaktu Asar diperlahankan kerana pada maktu itu wanita berkenaan perlu mengendalikan kelas secara dalam talian.

“Rumah dia tidak jauh dari surau dan dia duduk di rumah ini dekat 35 tahun.

‚ÄúRumah cikgu ini beli dekat sahaja dengan surau satu minit pun tidak sampai dengan berjalan kaki,‚ÄĚ kata perkongsian tersebut.

Menurut perkongsian itu lagi, sewaktu kejadian, bacaan al-Quran yang dipasang di surau berkenaan dipasang secara m.aksimum.

‚ÄúSebelum ini tidak ada masalah, cuma sewaktu k.ejadian itu sahaja yang menjadi masalah disebabkan cikgu ini bekerja,‚ÄĚ katanya.

Akhirnya Pensyarah Ini Tampil

Assalamualaikum semua, saya adalah pensyarah makcik university luar negara yang di v.iralkan dalam s.ocial media. Saya pohon jasa baik netizen agar h.entikan meng.ecam ahli ahli surau dan masjid. Saya tidak mahu kerana lsu saya mohon jasa baik untuk perlahankan bacaan Alquran waktu Asar itu mer.ebak sehingga orang ramai pandang s.erong pada semua AJK MASJID dan juga AJK SURAU. Mohon jasa baik tolong sharekan post ini. M.alu disebabkan saya nanti yang bukan beragama Islam mentert.awakan kita. Cukuplah saya seorang dik.eji, dic.aci, dif.itnah dan dim.aki h.amun. Jangan pulak tuju pada AJK MASJID dan SURAU yang tidak berd.osa. Tanpa mereka, siapa nak jaga rumah Allah. Sekian, terima kaseh. Assalamualaikum.

Reaksi Orang Ramai

Sumber/Kredit : SinarHarian/SelinaLynn via online malaya

PERHATIAN: Pihak Kualalumpur Viral  tidak akan bertanggungjawab Iangsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan yang anda berfikir dua kali terlebih dahulu sebelum meninggaIkan komen anda disini. Pihak Kualalumpur Viral juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Terima kasih

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*