Wargamaya Rasa Pelik Bila Tengok Rakaman Gadis Ini Beriya Makan Laksa Pakai Tangan

Makan menggunakan tangan bukan sahaja budaya orang Asia tetapi juga Timur Tengah, Afrika, dan Amerika Selatan, manakala sementara sudu dan garfu pula adalah peralatan asas dalam budaya makan makanan di Barat.

Di Malaysia sendiri makan menggunakan tangan adalah sesuatu yang normal je sebenarnya, bukanlah pelik sangat pun, bukan sahaja di rumah tetapi di restoran-restoran di mana ada juga diberikan pilihan sudu dan garfu disediakan bagi mereka yang tidak mahu menggunakan tangan.

Biasanya sudu dan garfu hanya digunakan untuk makanan makanan yang sukar untuk dipegang menggunakan tangan seperti mi dan sup.

Namun perkara itu tidak mengh.alang orang ramai untuk makan menggunakan tangan mereka, memandangkan makan menggunakan tangan adalah lebih memuaskan dan bermanfaat untuk penc.ernaan.

Itulah juga yang dapat dilihat dalam sebuah video yang tular diĀ TwitterĀ ini di mana seorang wanita sedang menikmati semangkuk laksa Johor menggunakan tangannya.

Mungkin kebanyakan orang biasanya makan laksa menggunakan garfu dan sudu memandangkan makanan tersebut adalah makanan berkuah, menyebabkan a.ksi tersebut agakĀ janggalĀ bagi mereka.

Namun menurut ramai netizen yang meninggalkan komen, makan makanan berkuah menggunakan tangan adalah sesuatu yang normal di banyak negeri seperti Johor dan Kelantan.

Reaksi OrangĀ Ramai

Sumber/Kredit: Himpunanceritalawak VIA Online Malaya

PERHATIAN:Ā PihakĀ Kualalumpur ViralĀ Ā tidak akan bertanggungjawab Iangsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan yang anda berfikir dua kali terlebih dahulu sebelum meninggaIkan komen anda disini. PihakĀ Kualalumpur ViralĀ juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Terima kasih

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*