Terkini

DBKL teruskan Operasi Pindah Halangan di sekitar Parlimen Seputeh

DEWAN Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) terus melaksanakan Tindakan Roboh Struktur dan Pindah Halangan di sekitar Jalan Jalil Perkara 13, 14 dan 15, Bukit Jalil pada Khamis.

Hasil kerjasama Jabatan Penguatkuasaan dan Pejabat Cawangan Seputeh membuahkan hasil apabila tindakan yang diambil pihak berkuasa berkenaan mendapati banyak barang peniaga yang menjaja menghalang laluan awam.

Dalam pada itu, melalui tindakan khas yang dijalankan, DBKL membuat sembilan kes sitaan terhadap operasi pindah halangan menerusi peruntukan di bawah Seksyen 46(1)(d) Akta Jalan Parit dan Bangunan 1974.

“Antara barangan yang disita adalah seperti meja petak seramik, meja steamboat besi tahan karat (stainless steel), stall besi berbumbung tahan karat, kerusi serta meja, tong gas dan lain-lain lagi.

“Selain itu, barangan dan peralatan yang disita, akan dihantar ke Stor Sitaan DBKL Jalan Lombong, Taman Miharja, Cheras untuk dokumentasi dan tindakan selanjutnya,” menurut kenyataan menerusi akaun Facebook DBKL.

Justeru itu, tindakan dan pemantauan berterusan akan dijalankan menerusi siri-siri tindakan khas di 11 parlimen Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur.

Baca juga:

Pelbagai

Scroll to Top