Terkini

BRT alami perubahan operasi sempena acara larian Under Armour Dual

PERKHIDMATAN Bas Rapid Transit (BRT) laluan Sunway akan mengalami perubahan operasi pada Sabtu (27 April) bermula pukul 6 petang untuk memberi laluan kepada kerja-kerja persediaan penganjuran acara larian Under Armour Dual‘.

Menerusi kenyataan dikeluarkan Rapid KL, acara tersebut akan dilaksanakan di empat stesen BRT Laluan Sunway pada pukul 10 malam hingga 3 pagi.

Empat stesen BRT yang terlibat antaranya Stesen BRT USJ 7, Stesen BRT South Quay, Stesen BRT Mentari dan Steen BRT Sunway Setia Jaya.

Bagi pengguna perkhidmatan BRT yang terlibat, mereka perlu menunggu bas di lokasi alternatif naik dan turun seperti yang dinyatakan pada jadual di bawah.

Perkhidmatan BRT Laluan Sunway juga akan beroperasi di atas jalan raya secara percuma dengan kekerapan setiap 30 minit pada hari perubahan operasi tersebut.

“Perkhidmatan BRT laluan berkenaan akan kembali beroperasi seperti biasa pada pukul 6 pagi hari Ahad (28 April),” menurut kenyataan dikeluarkan RapidKL.

Untuk info, acara larian Under Armour Dual merupakan acara larian berkumpulan yang terdiri daripada dua orang dalam setiap kumpulan untuk menamatkan larian sejauh 21.1 kilometer (km).

Acara ini dianjurkan oleh syariakt pengeluar alatan sukan, Under Armour bersama aplikasi larian Asia Tenggara, JomRun dan TrackAsia. — KL Viral

Baca juga:

Pelbagai

Scroll to Top