Terkini

Jaafar Onn meninggal dunia

DALAM tempoh kurang hari seluruh umat Islam akan meraikan Aidilfitri, industri hiburan tanah dikejutkan dengan pemergian artis versatil, Jaafar Onn yang meninggal dunia di Hospital Sultan Idris Shah Serdang (Hospital Serdang) pada pagi Rabu. 

Jaafar Onn atau Jaafar Onn Awang meninggal dunia pada usia 73 tahun itu dan berita duka itu disahkan oleh rakan selebritinya Haiza Hanafi yang difahamkan telah diberitahu oleh anak angkat Allahyarham iaitu Hanif. 

Sebelum ini Allahyarham telah dikejarkan ke hospital sama dan dimasukkan ke zon kritikal di wad kecemasan selepas mengalami pendarahan ketika membuang air besar. 

Beliau yang mesra dipanggil papa itu dikatakan mengalami bacaan tekanan darah dan haemoglobin rendah ketika melakukan pemeriksaan di sebuah klinik. 

Untuk rekod, Allahyarham memulakan kerjaya dalam sebagai anak seni sekitar 1970-an sebelum menceburi bidang lakonan pada awal 1990-an.

Antara naskhah yang melonjakkan nama beliau ialah drama Cili Padi, Chef Jo,  filem XX Ray, Suami, Isteri dan ….?, Bintang Hati, Rock, Sifu & Tongga, dan 18 Puasa di Kampong Pisang.  — KL Viral

Baca juga:

Pelbagai

Scroll to Top