Terkini

Seorang lelaki maut selepas berbalas tembakan dengan polis

SEORANG lelaki yang dipercayai warga tempatan telah maut ditembak dalam kejadian di Puchong Prima baru-baru ini.

Datuk Hussein Omar Khan selaku Ketua Polis Selangor, telah mengesahkan perkara itu namun tidak begitu mendedahkan butiran lanjut mengenai kejadian.

“Kenyataan media akan dikeluarkan berkenaan kes ini dalam masa yang terdekat,” katanya.

Hussein berkata, pihak polis menerima laporan mengenai kejadian yang berlaku di depan pangsapuri Sri Acasia, Taman Puchong Prima itu pada 3.49 petang.

Pasukan forensik yang hadir pada pukul 5.30 petang membuat pengumpulan bahan bukti di dalam sebuah kereta berkait kes tersebut dan suspek dibawa keluar sekitar pukulo 6.15 petang.

Selain itu, beliau berkata, aduan yang dilaporkan telah dibuat oleh anggota yang bertugas di Pusat Kawalan Ibu Pejabat Polis Daerah Subang Jaya.

“Berikut ketika kejadian, polis berbalas tembakan dengan suspek yang merupakan warga tempatan. Suspek yang mati ditembak mempunyai tujuh rekod lampau jenayah, dadah dan satu rekod dikehendaki,” katanya.

Foto: Tiktok

Sebelum ini, tular satu video rakaman di media sosial berdurasi 39 saat telah memaparkan kejadian berbunyi satu letupan. Bunyi tersebut dipercayai adalah bunyi tembakan yang telah dilepaskan ketika kejadian itu berlaku.

Hussein turut menasihati orang ramai supaya tidak menularkan video tersebut agar tidak menimbulkan kegusaran kepada masyarakat lapor Sinar Harian.

Justeru itu, siasatan masih dijalankan oleh Bahagian Siasatan Jenayah Ibu Pejabat Polis Daerah Subang Jaya dan orang ramai yang mempunyai maklumat berkaitan insiden tersebut boleh hadir ke balai polis berhampiran atau menghubungi IPD Subang Jaya di talian 03-7862 7222 bagi membantu siasatan.

Baca juga:

Pelbagai

Scroll to Top