Terkini

Ed Sheeran main badminton dengan Chan Peng Soon, akui penat tapi seronok

KEMUNCULAN bintang pop British, Ed Sheeran yang menggegarkan Stadium Nasional Bukit Jalil (SNBJ) pada 24 Februari lalu, bukan sahaja meninggalkan kenangan manis buat peminat.

Tetapi, dia sendiri berjaya merakam detik bersejarah apabila berpeluang bermain badminton dengan atlet badminton negara, Chan Peng Soon.

Kehadiran penyanyi lagu Perfect itu bukan sahaja mendendangkan lagu kepada peminatnya Sabtu lalu, malah beliau juga berkesempatan bermain salah satu sukan yang digemari rakyat Malaysia bersama Chan dan dua orang pempengaruh tempatan yang lain.

Ketika menghadapi perlawanan badminton, Sheeran telah menyarung sehelai jersi kuning dengan bendera Malaysia dan memulakan perlawanan badminton.

Sudah semestinya, perlawanan yang dijalankan adalah bersifat kasual dan suka-suka, lebih ke arah mengikat tali persahabatan antara satu sama lain.

“Oh, badminton adalah satu perkara yang besar di Malaysia. Bermain badminton ini satu hal yang sangat memenatkan, ” kata usai perlawanan selesai selain ingin mencuba sukan kegemaran rakyat Malaysia.

Difahamkan, selain bermain badminton, Sheeran turut melibatkan diri dalam pelbagai aktiviti di Malaysia, antaranya, menyertai sesi mewarna Batik dan mendapatkan khidmat cukur di kedai gunting rambut tempatan.— KL Viral

Baca juga:

Pelbagai

Scroll to Top