Terkini

Anwar mahu jentera berkempen secara sihat pada PRK Kuala Kubu Bharu

PERDANA Menteri, Datuk Seri Anwar Ibrahim menitipkan pesan agar jentera Kerajaan Perpaduan berkempen dengan sepenuh hati di Pilihan Raya Kecil (PRK) Kuala Kubu Bharu (KKB) untuk memenangkan calon yang dipilih.

Menurut Setiausaha Politik Kanan Perdana Menteri Datuk Seri Shamsul Iskandar Mohd Akin, Perdana Menteri juga menekankan bahawa jentera parti perlu berkempen secara sihat tanpa menggunakan fitnah, sentimen perkauman, atau memburukkan personaliti dalam usaha mempertahankan kerusi tersebut.

“Perdana Menteri berharap jentera parti dapat menyampaikan fakta sebenar tentang pencapaian dan kejayaan Kerajaan Perpaduan.

“Selain itu, calon yang dipilih oleh Pakatan Harapan (PH) untuk mewakili Kerajaan Perpaduan mempunyai potensi kepimpinan yang cemerlang, dan pengundi di kawasan tersebut tidak sepatutnya menyia-nyiakan kelebihan tersebut.

“Walaupun PRK kali ini tidak mempunyai sebarang kesan kepada pentadbiran kerajaan negeri namun warga KKB tidak boleh memandang remeh dan mensia-siakan peluang yang telah diberikan untuk memilih pemimpin yang tepat,” katanya.

PRK itu menyaksikan pertandingan empat penjuru membabitkan Pang Sock Tao sebagai calon PH, Khairul Azhari Saut (Perikatan Nasional), Hafizah Zainuddin (Parti Rakyat Malaysia) dan Nyau Ke Xin (Bebas).

Suruhanjaya Pilihan Raya menetapkan 11 Mei sebagai hari mengundi manakala pengundian awal pada 7 Mei.

Baca juga:

Pelbagai

Scroll to Top