Terkini

Polis berkas suspek simbah asid terhadap Faisal Halim

SEORANG lelaki yang disyaki terlibat dalam kes simbah asid terhadap pemain bola kebangsaan dan Selangor FC, Faisal Halim kini berjaya ditahan di sebuah pusat beli belah di Damansara pada Ahad.

Menurut Ketua Polis Selangor, Datuk Hussein Omar Khan, seorang lelaki berusia 20-an telah berjaya ditahan dengan mendapatkan perintah reman pada Isnin.

“Pihak polis telah merakam keterangan tiga individu termasuk mangsa iaitu Faisal Halim dan akan memanggil beberapa saksi bebas bagi membantu siasatan.

“Dalam pada itu, polis masih melakukan siasatan terhadap motif kejadian tersebut berlaku,” katanya.

Sebelum ini, pada 5 Mei 2024, mangsa telah diserang oleh seorang individu yang tidak dikenali sehingga mengalami luka teruk di bahagian badan akibat disimbah asid.

Menurut Exco Belia, Sukan dan Keusahawanan Selangor, Mohd Najwan Halimi, Faisal kini telah dirawat di sebuah hospital dan dia berada dalam keadaan stabil.

Ini merupakan kejadian kedua menimpa pemain negara selepas pemain sayap Terengganu FC (TFC) Akhyar Rashid cedera pada kepala dan kaki selepas diserang dua penyamun di kawasan kediamannya di Icon Residence, Kuala Terengganu.

Baca juga:

Pelbagai

Scroll to Top