Terkini

Kuala Lumpur Urban Youth kembali lagi!

Sabtu dan Ahad ini tiada perancangan lagi? Jom beramai-beramai hadir KL Urban Youth 2023 bertempat di Dataran Merdeka dari jam 9 pagi smpai 6 petang.

Program “KL Urban Youth 2023” ini merupakan program yang menyediakan satu platform bagi golongan muda mengekspresif  minat dan bakat mereka. Terdapat pelbagai acara dan pertandingan seperti ‘e-Sports’, ‘Skateboard’, ‘Grafitti’, ‘Shootout Challenge’ dan jualan usahawan belia yang diadakan bagi menarik minat kehadiran pengunjung warga kota serta pelancong asing yang datang melawat Kuala Lumpur. 

Program ini juga bertujuan untuk mempromosikan Kuala Lumpur dengan menarik penglibatan remaja dan belia agar terlibat di dalam acara program yang sihat dan aktif.

Ada jugak persembahan daripada Dzivy, Tim Band, Drama Band dan Haziq Hisham.

Istimewanya pada KL Urban Youth 2023 ini, turut diadakan ialah Ulang Tahun Ke-50 KLfm, KONSERT KL BIG GIG 2023 yang akan diadakan pada hari Ahad di Dataran Merdeka, bermula jam 9 malam. 

Penampilan dari artis Dayang Nurfaizah, Datuk Zainal Abidin, Azlan The Typewriter, Akim & The Majistret, Sissy Iman, Black Hanifah, Hael Husaini, Datuk DJ Dave, Ruffedge, Kajol Zuraidah, Rojer dan Minder Singh bersama alunan muzik dari Orkestra DBKL dan RTM. Persembahan nyanyian bagi irama Bollywood juga disertakan bagi menyambut perayaan Deepavali tidak lama lagi. 

Program ini akan turut dimeriahkan dengan jualan makanan dan minuman melalui ‘food truck’ yang disediakan.

Pelbagai

Scroll to Top