Terkini

“Saya sayangkan persahabatan saya…”, Ruhainies enggan diri dikaitkan sebagai orang ketiga antara Aliff dan Bella

PELAKON Ruhainies memberikan penjelasan panjang lebar tentang insiden ditangkap khalwat dengan rakan pelakon, Aliff Aziz yang berlaku pada minggu lalu.

Jelas Ruhainies, 31, dia hanya mengajak Aliff, 33, ke kediamannya memandangkan mereka baharu selesai penggambaran bersama dan berhasrat untuk makan malam.

Katanya, pada malam itu, dia merancang untuk menikmati makan malam bersama adik beradik dan mengajak Aliff untuk menyertai mereka, memandangkan ahli keluarga Ruhainies akan bermalam di rumahnya pada malam itu.

Ruhainies juga menyatakan bahawa Aliff dan keluarganya telah mengenali satu sama lain sejak 10 tahun lalu.

Jelas Ruhainies, kakaknya pelakon Risteena Munim sepatutnya sudah tiba lebih awal namun, kelewatan kerana mengalami kesesakan jalan raya.

Baca juga: ‘Bukan setakat orang je kena sondol, lagu saya pun kena sondol dengan artis sendu’ – Aliff Syukri

Disebabkan itu dia membuat keputusan untuk naik ke rumah dan meletakkan barang keperluan penggambaran sebelum dia dan Aliff menunggu, namun tidak lama kemudian, pintu rumahnya diketuk.

Bagaimanapun, dia berasa takut untuk membuka pintu apabila ada individu yang mengetuk pintu rumahnya atas faktor keselamatan.

“Walaupun kakak saya datang atau apa, saya mengakui kekhilafan saya di sisi Islam, kerana berada dalam situasi itu yang mana sekali gus menimbulkan syak wasangka serta fitnah.

“Saya juga ingin menegaskan bahawa saya dan Aliff hanyalah kawan biasa dan bekerjasama dalam drama yang sedang kami bintangi,” ujarnya.

Ruhainies turut menyatakan dia bersedia untuk berbincang dengan Bella Astillah iaitu isteri Aliff kerana menyayangi hubungan persahabatan mereka.

Dalam kenyataan itu, Ruhainies juga tampil memohon maaf kerana lambat memberi kenyataan susulan sibuk dengan komitmen kerja.

“Saya juga ingin memohon kerana membiarkan perkara ini berlarutan tanpa kenyataan dan menyebabkan pihak tidak bertanggungjawab memanipulasikan pelbagai fakta yang tidak benar dan tidak tepat.

“Saya sayangkan persahabatan saya dengan Bella dan saya berharap agar dia dan Aliff tidak akan berpisah. Saya juga bersedia untuk berbincang dengan Bella apabila dia sudah bersedia,” katanya.

Baca juga: “Bila bapak jaga anak…” – Sekumpulan lelaki ‘tahnik’ kucing undang rasa geli hati, netizen nasihat supaya cepat kahwin

Tambah Ruhainies, dia juga berterima kasih kepada pihak Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan (Jawi) yang menjalankan siasatan dengan telus sekali gus mengesahkan tiada istilah tangakapan basah dibuat.

“Siasatan telah dijalankan oleh pihak Jawi (Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan) dan saya berikan kepercayaan penuh terhadap mereka.

“Saya juga ingin berterima kasih kepada pihak JAWI di atas kerjasama, penjagaan penuh yang diberikan kepada saya semasa kejadian tersebut berlaku, dan siasatan telus yang telah dibuat oleh pihak JAWI.

“Saya tidak ingin dijadikan bahan provokasi malah hanya ingin menjernihkan keadaan kami bertiga,” katanya menerusi kenyataan di Instagram.

Pada 9 Mac lalu, Aliff ditangkap khalwat bersama pelakon, Ruhainies oleh Agama Islam Wilayah Persekutuan (Jawi) di sebuah kondominium mewah di Kuala Lumpur.

Kemudian pada 13 Mac, Bella yang hadir ke Mahkamah Rendah Syariah Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur memfailkan tuntutan cerai terhadap suami, Aliff Aziz atau Mohamad Aliff Aziz.

Untuk info, Bella dan Aliff berkahwin pada 9 September 2016, namun perpisah pada 16 Mei 2019.

Mereka kemudian rujuk semula dalam tempoh edah dan hasil perkahwinan itu mereka dikurniakan dua cahaya mata iaitu Mohamad Ayden Adrean dan Ara Adreanna. — KL Viral

Pelbagai

Scroll to Top