Terkini

‘Beli air balang.. free cicak’, wanita dakwa temui ‘tetamu tak diundang’ dalam bungkusan air balang dibeli di bazar Ramadan

TERDAPAT tular sebuah video memaparkan seorang wanita terkejut apabila menemui bangkai seekor cicak dalam minumannya yang dibeli dari bazar ramadan untuk juadah berbuka puasa.

Menerusi akaun TikTok dengan nama pengguna @azie_anjeeee berkongsi pengalaman mengerikan itu dalam sebuah klip video berdurasi tujuh saat dengan pantas mendapat satu juta tontonan dan mengejutkan penonton dengan rasa tidak percaya.

Kejadian itu dilaporkan berlaku di sebuah bazar di kawasan Klang.

“Minuman itu saya beli di bazar sekitar kawasan Klang kerana mengidam minuman berperisa Keladi. Selepas menuang dua jag, tinggal sedikit di dalam beg plastik.

“Saya terus tuang (dari dalam beg plastik) semuanya ke dalam cawan… tiba-tiba, saya melihat cincau (jeli rumput) nak tergelincir ke dalam cawan.

“Ternyata ia adalah biawak yang hampir reput,” tulisnya.

Susulan itu, video tersebut mendapat pelbagai reaksi netizen yang membanjiri ruangan komen TikTok tersebut, ada juga yang turut berkongsi pengalaman yang sama.

“Saya pernah beli nasi goreng, ambil sesudu, rasa sesuatu di pipi, dan bila tengok ada telur siput dalam nasi,” komen pengguna @akma8616 di TikTok.

“Ternyata ia adalah biawak yang hampir reput,” tulisnya.

Keadaannya bergema dengan orang lain apabila komen membanjiri, berkongsi pengalaman yang sama.

“Saya pernah beli nasi goreng, ambil sesudu, rasa sesuatu di pipi, dan bila tengok ada telur siput dalam nasi,” komen pengguna lain di ruangan komen klip yang disiarkan oleh @azie_anjeeee.

“Baru-baru ni saya ada beli air vanilla oreo, selepas minum hampir tinggal separuh, tiba-tiba di hujung ada rama-rama, saya berserah saja kalau jadi alergic,” @N/Z di TikTok.

“Saya pernah beli air cokelat (coklat) siap extra gigit lalat crunchy,” kata pengguna @milo di TikTok.

Azie bagaimanapun menjelaskan bahawa dia tidak bermaksud untuk menutup periuk nasi kedai tersebut, malah dia menasihati para peniaga untuk utamakan kebersihan.

Setakat itu video tersebut berjaya meraih 1.2 juta jumlah tontonan.  — KL Viral

Baca juga:

Pelbagai

Scroll to Top