Terkini

DBKL anjur Pertandingan Mewarna Ceria Raya buat kanak-kanak sempena program Teh Hijau Kuala Lumpur

DEWAN Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) menganjurkan Pertandingan Mewarna Ceria Raya sempena Teh Hijau Kuala Lumpur Edisi April 2024 pada pukul 11 pagi hingga 1 petang 20 April depan di Stadium Bola Sepak Kuala Lumpur.

Pertandingan tersebut terbuka kepada dua kategori iaitu Kategori A (5 hingga 8 tahun) dan Kategori B (9 hingga 12 tahun).

Selain daripada lingkungan umur tersebut, peserta perlu memenuhi beberapa syarat penyertaan termasuk menggunakan pensel warna sahaja dan tidak dibenarkan menggunakan medium mewarna yang lain.

Pendaftaran juga adalah secara walk-in pada pukul 11 pagi hari program tersebut berlangsung dan ibu bapa atau penjaga perlu mengemukakan Mykid peserta kepada petugas pertandingan.

Penyertaan tersebut bagaimanapun adalah terhad kepada 30 orang terawal sahaja dan ibu bapa dilarang untuk duduk berhampiran peserta semasa pertandingan berlangsung.

Untuk menentukan pemenang, lukisan akan dinilai dari segi kekemasan serta tenik warna yang sesuai dan peserta juga boleh membuat penambahan kepada lakaran untuk menambah poin kreativiti.

Hadiah menarik juga disediakan buat para pemenang yang menyertai pertandingan tersebut. — KL Viral

Baca juga:

Pelbagai

Scroll to Top