Terkini

Warganet berang, lagi warga asing pandu kereta tanpa lesen terlibat dalam kemalangan

SEBUAH insiden kemalangan yang melibatkan seorang warga asing yang didakwa memandu tanpa lesen sah telah menimbulkan kemarahan dalam kalangan warganet.

Video berdurasi seminit 13 saat yang tersebar di media sosial itu menunjukkan kereta jenis Proton Perdana tersebut berada dalam keadaan remuk dan cermin hadapannya pecah setelah terlibat dalam kemalangan.

Perakam video tersebut berkata warga asing tersebut melanggar lampu merah sebelum terbabas dan melanggar seorang penunggang motosikal yang berada di kawasan tersebut.

Kejadian tersebut menimbulkan perbincangan hangat di media sosial, dengan banyak pihak mengecam kelakuan individu tersebut yang disifatkan sebagai tindakan yang menyusahkan orang awam.

Rata-rata warganet turut meluahkan kemarahan mereka terhadap insiden tersebut, dengan mengkritik kecuaian dan ketidakbertanggungjawaban individu yang terlibat.

Mereka menyeru agar pihak berkuasa mengambil tindakan tegas terhadap mereka yang memandu tanpa lesen, dengan harapan untuk mengurangkan kemungkinan berlakunya kemalangan jalan raya yang boleh dielakkan.

“Dia sengaja langgar sebab ada duit banyak agaknya,” sindir Anwar Jamdalkhan.

“Tiada lesen, tiada passport, langgar lampu merah dan sebabkan kemalangan. Pendatang haram diberi muka lebih dari rakyat sendiri,” komen Kuasaaliens.

“Mana pihak berwajib? Masih tiada tindakan lagi?” soal Ynmax02.

Dalam pada itu, isu berkaitan pengendalian kenderaan tanpa lesen sah terus menjadi perhatian utama dalam masyarakat, dengan tuntutan agar langkah-langkah pencegahan dan pemantauan yang lebih ketat diambil untuk memastikan keselamatan jalan raya yang lebih baik bagi semua pengguna.

Kejadian berkenaan sekali lagi menekankan kepentingan kepatuhan kepada undang-undang pengendalian kenderaan, serta meningkatkan kesedaran akan risiko yang terlibat apabila seseorang memandu tanpa lesen yang sah. — KL Viral

Baca juga:

Pelbagai

Scroll to Top