Terkini

Gagal tunjuk skill, sekumpulan geng motor ‘bersepai’ tengah jalan

NYAWA ibarat mainan, keselamatan diri bukan keutamaan. Baru-baru ini tular di media sosial berkenaan geng motor sekali lagi membuat perkara yang boleh membahayakan pemandu jalan raya lain.

Video tular berkenaan geng motor yang cuba untuk menunjukkan ‘skill’ masing-masing akhirnya membawa padah apabila tiga orang daripada mereka melanggar sebuah kereta dan jatuh di atas jalan raya.

Dalam pada itu, video yang berdurasi 26 saat memaparkan dua buah motosikal telah melanggar sebuah kenderaan kemudian hilang kawalan, terseret dan tercampak ke tepi jalan raya.

Dipercayai, seorang daripada mereka yang mengalami kemalangan yang sama berada di belakang turut terseret ke tepi jalan bersama motornya.

Berdasarkan video paparan daripada kamera kereta (Dashcam) difahamkan, pemilik kenderaan itu sempat memberhentikan kenderaannya yang hampir melanggar salah seorang geng motor tersebut.

Insiden yang berlaku melibatkan geng motor atau ‘mat rempit’ tersebut membuatkan kalangan netizen berang dan sama sekali rasa tidak selamat apabila ada kegiatan perlumbaan motor di jalan raya.

Menjengah ke ruangan komen, netizen meluahkan rasa marah dan tidak berpuas hati dengan sikap tidak bertanggungjawab sesetengah individu yang tidak fikir menggunakan akal sebelum bertindak.

“Memang cukup menyusahkan orang betul mereka ni, silap-silap boleh hilangkan nyawa orang lain,” kata Zan.

“Saya ada satu kemusykilan, mereka ni tidak pernah tahu ke pandangan orang terhadap mereka? Ke mereka rasa mereka dah cukup hebat sampai tak perlu ditegur?,” kata Faiye.

“Dik orang Palestin bertarung nyawa nak teruskan hidup tanpa makanan, dengan ancaman b*n*h, dengan ancaman b*m. Korang kat sini bertarung nyawa siapa m*ti dulu ke dik?,” kata Indera.

Pelbagai lontaran kecaman yang diberikan oleh netizen dek kerana sikap yang tidak memikirkan keselamatan orang lain apabila menggunakan jalan raya.

Pengguna jalan raya yang bijak akan mengikut undang-undang jalan raya dengan baik, jika tidak mengikuti undang-undang sedia ada, boleh mengakibatkan kemalangan jalan raya. Lindungi diri anda, biar lambat asal selamat.

Baca juga:

Pelbagai

Scroll to Top