Terkini

Manifesto PH-BN: Tawar 70 inisiatif untuk rakyat

Bantuan perkahwinan sebanyak RM500 kepada setiap seorang anak-anak Negeri Sembilan yang pertama kali mendirikan rumah tangga merupakan antara 70 inisiatif dalam manifesto Aspirasi Perpaduan Negeri Sembilan.

Manifesto tersebut merupakan dokumen Aku Janji ditawarkan oleh Pakatan Harapan (PH) dan Barisan Nasional (BN) yang akan dilaksanakan jika gabungan itu diberi mandat untuk mentadbir kerajaan Negeri Sembilan selepas Pilihan Raya Negeri (PRN) Ke-15, pada 12 Ogos ini.

Menurut Pengerusi PH Negeri Sembilan, Datuk Seri Aminuddin Harun, manifesto berkenaan berteraskan lima tekad bagi mencapai Negeri Maju, Ekonomi Mampan dan Rakyat Sejahtera.

Jelas beliau, selain Skim Sejahtera Rakyat yang diumumkan, terdapat 70 inisiatif menerusi 10 teras utama yang terkandung dalam manifesto berkenaan untuk ditawarkan kepada rakyat Negeri Sembilan.

“Ia meliputi ekonomi dan pelaburan, pendidikan dan modal insan, kesejahteraan rakyat, belia dan wanita serta teras khusus untuk Felda.

“Manifesto ini adalah untuk rakyat Negeri Sembilan, inilah janji kami, apa yang dijanjikan ini dapat dilaksanakan mengikut keperluan dan kebolehan kerajaan negeri dalam melaksanakan manifesto ini. Kami tak mahu berjanji yang tidak dapat dilaksanakan, daripada segi kewangan dan kemampuan, kami mampu lakukan dengan baik, insya-Allah,” katanya, selepas Majlis Pelancaran Manifesto Aspirasi Perpaduan Negeri Sembilan, di sini, hari ini. 

Pelbagai

Scroll to Top