Terkini

Langgar lampu merah, penunggang motosikal terbaring dirempuh motosikal

VIDEO kemalangan jalan raya tular di media sosial melibatkan dua orang penunggang motosikal bertembung antara satu sama lain di Jalan Genting Klang, berhampiran Setapak Central, Kuala Lumpur.

Menerusi video yang berdurasi 12 saat itu memaparkan seorang penunggang motosikal telah melanggar lampu isyarat merah kemudian bertembung dengan seorang lagi penunggang motosikal dari arah kanan.

Dipercayai, dua penunggang tersebut mengalami kecederaan dan kemalangan tersebut tidak melibatkan sebarang kemalangan jiwa.

Menjengah ke ruang komen, ramai netizen yang meninggalkan kata-kata marah dan menimbulkan kerisauan kepada masyarakat kerana sikap yang tidak mempedulikan keselamatan diri dan orang sekeliling.

“Saya harap lesen motor yang langgar lampu tu ditarik balik. Biar dia jalan kaki atau naik bas je, menyusahkan orang lain je,” kata Debo Nair.

“Orang macam ni tak perlu kesian, dia sendiri yang membahayakan diri dengan tindakan melulu dia. Sendiri juga yang langgar lampu merah, takda guna kalau nak tolong pun,” kata Niin.

“Kau dah lah langgar lampur merah, lepas tu sebok pulas minyak motor kau tu, siap nak buat wheelie lagi. Lepastu pasal orang lain kena tanggung kebodohan kau,” kata Borman.

“Kena banyakkan video macam ni supaya menjadi pengajaran bagi penunggang atau pemandu yang rasa peraturan jalan raya tak terpakai oleh mereka ni,” kata Nik Mazli.

Baca juga:

Pelbagai

Scroll to Top