Terkini

Warganet ngeri lihat ‘cubaan’ ular masuk ke dalam enjin kereta

ULAR merupakan sejenis haiwan berbisa yang sering digeruni orang ramai kerana sering menjadi simbol kepada haiwan yang berbahaya dan menggerunkan akibat motif pada badannya dan keupayaannya untuk menyerang meskipun tidak mempunyai kaki dan tangan.

Lebih menggerunkan apabila baru-baru ini tular sebuah video seekor ular yang sedang melintas jalan mencuba memasuki enjin kereta jenis Produa Axia setelah dilanggar oleh kereta pada arah bertentangan.

Menerusi video berdurasi seminit itu, kereta berkenaan dirakam melalui kamera dashcam kereta dibelakangnya dan ketika ular tersebut cuba untuk memasuki enjin kereta berkenaan.

Kereta yang merakam kejadian itu sempat membunyikan hon beberapa kali untuk memberi amaran kepada pemandu Axia berkenaan dan dapat dilihat bahawa kereta berkenaan juga bergelut dengan ular yang kemudiannya tersangkut pada bahagian tayar kereta itu.

Rakaman video tersebut terhenti selepas kereta Axia itu mengambil lencongan ke kanan dan tiada video susulan daripada viseo tular itu.

Kebanyakan warganet juga meluahkan perasaan ngeri yang sama terutama sekali apabila melibatkan haiwan berbisa itu.

Namun, ia bukanlah kali pertama haiwan tersebut dilihat cuba untuk memasuki enjin kereta kerana sudah banyak kes sebelum ini yang dilaporkan media menyatakan terdapat ular dijumpai didalam enjin kereta.

Lebih mengerikan, kebanyakan daripada ular yang dijumpai tersebut bersaiz besar dan kelihatan sangat merbahaya.

Oleh itu, pengguna jalan raya khususnya pemandu kereta bukan sahaja perlu memastikan keselamatan diri di jalan raya, malah mereka perlu memastikan tiada ‘benda asing’ yang turut ‘menumpang’ ketika mereka sedang memandu. — KL Viral

Baca juga:

Pelbagai

Scroll to Top