Terkini

Hiasan raya tak sepadan dengan kemegahan bangunan pencakar langit, netizen kecam buat kerja ‘asal boleh’

TULAR rakaman yang memaparkan dekorasi sempena sambutan Hari Raya Aidilfitri yang dikatakan tidak sesuai dengan kemegahan bangunan pencakar langit, Menara Berkembar Kuala Lumpur (KLCC).

Masing-masing meluahkan rasa kesal dengan tindakan pihak pengurusan bangunan tersebut yang dikatakan tidak bersungguh-sungguh membuat hiasan sempena meraikan sambutan perayaan itu.

Difahamkan, pihak pengurusan memaklumkan bahawa dekorasi tersebut masih dalam proses pembinaan dan perkara itu dimaklumkan dalam satu ruangan komen di laman rasmi Facebook Suria KLCC.

“Sila ambil perhatian bahawa hiasan Raya (Aidilfitri) kami masih dalam proses. Sila datang sekali lagi ke Suria KLCC untuk melihat rupa terakhir Replika Pelita terbesar 50 kaki di Malaysia,” komen Suria KLCC.

Melihat dari rekaan tersebut, ia dihiasi dengan warna-warni termasuk sedikit seni anyaman dan simbol api di puncak replika.

Difahamkan juga, setiap kali perayaan, Suria KLCC tidak melepaskan peluang memeriahkan lagi dengan penghasilan pelbagai replika gergasi bagi ditontonkan kepada khalayak ramai.

Setiap perayaan, terdapat satu replika gergasi yang diletakkan berhadapan dengan menara berkembar itu, antaranya sambutan Tahun Baru Cina, Krismas dan Deepavali.

Baca juga:

Pelbagai

Scroll to Top