Terkini

Tarik balik tuduhan ke atas PM, Wan Saiful buat permohonan maaf

KERANA pulut santan binasa, kerana mulut badan binasa. Baru-baru ini sidang Parlimen kecoh apabila Ahli Parlimen Tasek Gelugur, Datuk Wan Saiful Wan Jan mendakwa menerima sogokan daripada Perdana Menteri Datuk Seri Anwar Ibrahim hanya untuk memberi sokongan.

Bagaimanapun, Wan Saiful Wan Jan membuat permohonan maaf secara terbuka kepada Perdana Menteri Datuk Seri Anwar Ibrahim dan Yang di-Pertuan Agong, Sultan Ibrahim susulan kenyataan yang dibuat di Dewan Rakyat baru-baru ini.

Baca juga: DBKL roboh struktur besi menghalang laluan koridor awam

Mengakui kenyataan melibatkan isu rasuah yang dibuat pada 28 Februari ketika membahaskan Titah Diraja ditujukan kepada Anwar yang juga Ahli Parlimen Tambun, beliau turut menarik balik tuduhan tersebut.

“Saya menarik balik ayat dan kenyataan tersebut serta memohon maaf atas kenyataan yang dibuat. Saya dengan rendah diri juga memohon keampunan atas kekhilafan sekiranya menyentuh perihal Yang di-Pertuan Agong,” katanya di Dewan Rakyat di sini pada Selasa.

Terdahulu, Yang Dipertua Dewan Rakyat, Tan Sri Johari Abdul memberi peluang kepada Wan Saiful ‘membela diri’ sebelum membenarkan usul dikemukakan oleh Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi.

Baca juga: Perhimpunan wanita WMMY 2024 tuntut 10 perkara melibatkan saksama jantina, keganasan

Johari bagaimanapun menerima permohonan maaf tersebut dan dalam masa sama meminta Ahmad Zahid turut berbuat demikian.

“Saya anggap ini episod yang telah berlalu. Jadi sekali lagi saya minta semua ahli Dewan Rakyat di sebaliknya kanan dan kiri untuk bergerak ke depan. Saya juga minta semua yang berhormat bincang masalah rakyat dengan lebih tertib dan lebih aman.

“Terima kasih kepada kepada wakil rakyat di sebelah kanan dan kiri. Saya tutup kes ini,” katanya.   — KL Viral

Pelbagai

Scroll to Top